Zpět nahoru: [ seznam her | karetní hry ].
Mouscheln
Německá hra, jíž se v Čechách říká "moušlování". Vznikla koncem 19tého století z her L´hombre a Boston.
- Počet hráčů : 3 až 6, ideální je hra ve čtyřech
- Druh karet : francouzské - 32 listů, hrají-li 3 nebo 4 hráči - 24 listů
- Hodnoty : (7,8),9,10,J,Q,K,A
- Cíl hry :
Získat alespoň dva zdvihy.
- Jak se hraje :
Rozdávající vnáší do banku vklad a rozdává každému po dvou kartách. Potom otočí další list a určí tím trumfovou kartu. Tu položí na stůl a znovu rozdá každému další dvě karty. Zbytek karet se položí doprostřed stolu.
Následuje dražba, ve teré se hledá hráč ochotný získat nejméně dva zdvihy. Dražbu zahajuje
předák sedící po levici rozdávajícího hráče. Kdo odmítá svou účast v dražbě, hlásí "pas".
V případě, že pasují všichni účastníci, vsadí se opět do banku a karty se rozdají znova.
Kdokoli z hráčů, když oznámí "moušluju" nebo "hraju", stává se hlavním hráčem. Ostatní buď
hrají, nebo hlásí "pas". V případě, že pasují všichni, hlavní hráč inkasuje vklad a zahajuje se
nová hra. Jestli-že některý z hráčů účast přijme, je hra otevřena.
Nejdříve, hlavním hráčem počínaje, vymění každý z hráčů libovolný počet karet z ruky za listy
z talónu. Je možné vyměnit i všechny čtyři karty. Měnit je možné pouze jednou, a to před shlédnutím talónu. Nestačí-li karty v talónu na pokrytí zájmu o výměnu, promíchají se se schozenými kartami a z otočenou trumfovou.
Sehrávku zahájí hlavní hráč. Barva se ctí a přebíjí. Kdo nemá barvu musí přebíjet trumfem.
Odkryje-li rozdávající jako trumfový list kartu vysoké hodnoty, má na ní předkupní právo.
Rezervuje si ji poklepem na stůl, a to dříve než si prohlédne svůj list. Vzít si trumfový list znamená povinnost převzít hru v úloze hlavního hráče. Výměnu karet potom zahájí rozdávající, který odhodí zbytečné listy, přikoupí odpovídající počet karet z talónu a spolu s nimi i trumfovou kartu. Ta zvýší počet karet v jeho ruce na pět, takže před prvním výnosem musí jednu kartu odhodit.
Vklad vložený rozdávajícím hráčem je dělitelný čtyřmi, takže za jeden získaný zdvih je možné inkasovat čtvrtinu. Jestli-že však hlavní hráč neuhrál předepsané dva zdvihy, zaplatí pokutu pro příští hru. Ta je stanovena ve výši základního vkladu, a to za každý scházející zdvih. Totéž se týká i spoluhráčů, kteří se zavázali ke hře, a tím jim vznikla povinnost uhrát nejméně jeden zdvih.
Pro Klub deskových her Paluba vytvořil Matěj Baťha, Dědek.
Obsah webových stránek je chráněn autorskými právy. Jeho reprodukce za komerčními účely
je zakázána.
The contents of these web pages is copyrighted. Any reproduction for commercial use
is prohibited.