Zpět nahoru: [ seznam her | Medina ].

Medina
recenze

Medina

Medina je strategická hra a ačkoli ji mohou jistě vychutnat všichni, nejlépe bude sedět hráčům, kteřé baví trochu plánovat dopředu. Ve hře jsou hráči staviteli, kteří znovu budují staré islámské město. Zajímavým aspektem hry, je že hráči budují paláce společně a to komu který palác připadne, se rozdone až jejich obsazováním.

Medina je staré islámské město v severní Africe obklopené mocnou hradbou, plné barevných kupolí a křivolakých uliček stísněných mezi hranolovými domy. Píše se rok 1822, město Medinu, ležící na úpatí pohoří Atlas, je třeba po dlouhém období úpadku znovu vystavět. Hráči zakládají společně honosné paláce a obnovují poškozené hradby. Obrysy města vyrůstají z ruin, lidé pospíchají ulicemi, začínají se objevovat tržiště, do města se vrací život.

Hráči v průběhu hry staví město v jeho historickém půdorysu. Mohou stavět nejen paláce v několika barvách, které ovšem staví společně, přičemž vždy může vyrůstat pouze jeden palác od každé barvy. Palác se stává vlastnictvím hráče až v momentě kdy na něj postaví střechu své barvy - barvy hráčů přitom nemají žádnou souvislost s barvami palác§, naopak se každý hráč snaží mít od každé barvy jeden, pokud možno co největší palác. Víc jich mít nemůže. Dále lze prodlužovat hradby, které vycházejí id věží v rozích hracího plánu. Body za hradby získává ten kdo k ní přimkne svůj palác poslední. Další možností jak získávat vítězné body je rozšiřovat tržiště a k palácům přistavovat kozí chlívky, které se počítají do jejich zastavěné plochy, za kterou jsou inkasovány body.

Ve hře je důležité mít dobrý odhad kdy je dobré obsadit palác svou střechou, po obsazení palác nelze už rozšiřovat (respektive lze rozšiřovat pouze o kozí chlívky). Pokud ho obsadíte příliš brzy, pak jednak budete mít málo bodů a za druhé již nemůžete obsazovat palác této barvy, což může v krajním případě znamenat, že poslední hráč který v této barvě nebude mít ještě palác si ho bude moci postavit hodně veliký a nebo mu ho budou dokonce muset postavit ostatní, pokud nebudou už mít možnost přikládat k jiným stavbám (tah je povinný). Tomu je pak možno zabránit jen tím, že kolem paláce postavíte jiné stavby a zmenšíte mu tak místo k růstu, mezi paláci musí totiž vždy být jedno pole ulička. Jinou možností jak tomu předejít je neobsazovat paláce příliš zbrkle. Váhat se však také nevyplácí, neboť pokud vás všichni předběhnou a budou mít obsazené dost velké paláce, nezbyde vám na konci hry místo na postavení toho vašeho v této barvě.

Ve hře je velmi důležité dobré načasování akcí a to na všech úrovních. Velkou možnost jak ovlivnit hru mají ti, kteří zakládají nový palác poté co se předchozí už nedá rozšiřovat, což platí podobně i o tržištích. Zařídit to tak, aby toto právo vyšlo právě na vás není tak jednoduché, aje nutné uvažovat několik tahů dopředu a donutit soupeře aby vám to umožnili.

Medinu ocení každý kdo má rád strategičtější hry.


Vytvořil tým Klubu deskových her Paluba.
Obsah webových stránek je chráněn autorskými právy. Jeho reprodukce za komerčními účely je zakázána.
The contents of these web pages is copyrighted. Any reproduction for commercial use is prohibited.

[PALUBA]