Zpět nahoru: [ seznam her | hive ].
Hive
Herní materiál
- 22 kamenů ve tvaru pravidelného šestiúhelníku, z toho 11 bílých a 11 modrých. Od každé barvy pak
- 1× včelí královna
- 3× mravenec
- 2× brouk
- 2× pavouk
- 3× kobylka
Průběh hry
- Hráči se střídají v tazích. V jednom tahu smí hráč buď nasadit jeden vlastní kámen, nebo se pohnout jedním vlastním kamenem. Tah je povinný.
- Hráči se domluví kdo bude modrý, kdo bílý a kdo bude začínat.
- Na začátku hry kameny obou hráčů nejsou nasazeny. V 1. tahu oba hráči nasadí svůj první kámen, přičemž druhý hrač nasadí svůj první kámen na pole sousedící s kamenem soupeře.
- Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat)
- Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem, a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu.
- Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán., ale umisťují se tak aby se alespoň jedna strana kamene dotýkala strany jiného kamene.
Konec hry
- Hra se hraje tak dlouho, dokud jeden z hráčů nemá královnu v matu. V případě, že hráč má královnu v matu, prohrál. V případě, že některý hráč zahrál tah, kterým se obě královny dostaly do matu, je partie prohlášena za remis.
- Včelí královna je mat, pokud jsou všechna sousední pole obsazena nějakým kamenem (vlastním nebo cizím).
Pohyb jednotlivých kamenů
- Každý druh kamene má svůj vlastní způsob pohybu.
- Královna - na libovolné sousední pole.
- Brouk - na libovolné sousední pole, a to i obsazené. Je-li toto pole obsazeno jiným kamenem (resp. více kameny), kámen brouka se položí na tento kámen (resp. tyto kameny), a tím je zakryje.
- Kobylka - skočí na 1. neobsazené pole ve směru obsazeného sousedního pole. V případě, že v některém směru není sousední pole obsazeno, nesmí tímto směrem kobylka táhnout.
- Mravenec - se v 1 tahu může pohnout libovolněkrát z jednoho pole na pole sousední, pouze nesmí dojít na pole, ze kterého právě vyšel.
- Pavouk - se musí v 1 tahu pohnout 3x po sobě na sousední pole, přičemž se nikdy nesmí vrátit na pole, kde už byl, ani se pohnout méněkrát.
- Není povoleno udělat takový tah, kterým by přestaly být kameny položené na desce nazájem propojeny, tzn. tvořit jednu souvislou skupinu. Toto pravidlo platí nejenom po dokončení tahu, ale i v libovolný okamžik průběhu tahu (posunu kamenu po hracím plánu).
- Není možno se pohnout na pole, kde už stojí jiný kámen, a to vyjma brouka (viz pohyb brouka).
- Dále platí, že není možno pohnout kamenem na sousední pole, pokud jsou obě 2 pole, která jediná sousedí s těmito oběma 2 poli, obsazena, a to vyjma brouka a kobylky. (Idea tohoto pravidla je ta, že se jedná o příliš úzký průchod, kterým kámen neproleze, kobylka to ale přeskočí a brouk přeleze.)
- Není možno vykonat pohyb zakrytým kamenem (viz pohyb brouka).
Přeložil Jirka Bauma, stránky vytvořil Matěj Baťha.
Obsah webových stránek je chráněn autorskými právy. Jeho reprodukce za komerčními účely je zakázána.
The contents of these web pages is copyrighted. Any reproduction for commercial use is prohibited.