Sepsal: Jirka Bauma
Hra sice vypadá jako strategicky složitá, ale to, že velkou roli hraje v této hře náhoda, asi ve skutečnosti způsobí, že se její velice strategie značně sploští.
V podstatě se strategie skládá pouze z určení výnostností
jednotlivých genů.
Výnosnost genů v 1. kole
V dalších kolech to klesá přibližně rovnoměrně (velmi
malinko vydutě - jako hyperbola, ale většinou vyjma úvodních několika kol),
mutant klesá o něco málo rychleji, vejce klesá o malinko rychleji, paraple/srst
- bývá lepší o něco to, co právě pomáhá víc, rohy se liší tím, že klesají o
dost pomaleji, v 2. polovině jsou pak nejvýnosnější kartou, ta jejich výnosnost
je ale hodně nepravidelná, závisí hodně na konkrétní situaci.
Pochopitelně dodržování strategických pravidel nese úspěch
až při odehrání určitého počtu her, v každé jedné hře díky stupni náhodnosti k
úspěšnému výsledku vést nemusí.
Největší problém s náhodností je v 5 hráčích (menší počet
kol), a když se hodí hodně 1 na počasí, tak se hra nestačí rozvinout a najednou
i skrblíci mají šanci vyhrát, navíc když mají ještě štěstí na mírumilovné
sousedy, při standardním (pravděpodobném) průběhu nikoliv.