Zpět nahoru: [ seznam her | agora ].
Abstraktní strategická hra ve třech rozměrech.
Pro 2 hráče od 10 let.
Vydavatel: Sté Strate & J, Paris, Francie.
Ocenění: Pion d'Or (soutěž tvůrců strategických her)
Překládal Dan Zeman pouze ze stručné informace na krabici!
Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.
Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.
Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?
Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!
Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.
Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.
Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.
Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.